Three holy men & a bear

orsoPreaching to a bear. A Catholic Priest, a Baptist Preacher and a Rabbi all served as Chaplains to the students of Northern Michigan University at Marquette in the Upper Peninsula of Michigan.

They would get together two or three times a week for coffee and to talk shop.

One day, someone made the comment that preaching to people isn’t really all that hard, a real challenge would be to preach to a bear.

One thing led to another, and they decided to do an experiment.

They would all go out into the woods, find a bear, preach to it, and attempt to convert it to their religion.

Seven days later, they all came together to discuss their experiences.

Father Flannery, who had his arm in a sling, was on crutches, and had various bandages on his body and limbs, went first.

‘Well,’ he said, ‘I went into the woods to find me a bear. And when I found him, I began to read to him from the Catechism.

Well, that bear wanted nothing to do with me and began to slap me around.

So I quickly grabbed my holy water, sprinkled him and, Holy Mary Mother of God, he became as gentle as a lamb.

The Bishop is coming out next week to give him first communion and confirmation.’

Reverend Billy Bob the Baptist spoke next. He was in a wheelchair, had one arm and both legs in casts, and had an IV drip.

In his best fire-and-brimstone oratory, he exclaimed, ‘WELL, brothers, you know that we Baptists don’t sprinkle!

I went out and I found me a bear.

And then I began to read to my bear from God’s HOLY WORD! But that bear wanted nothing to do with me.

So I took hold of him and we began to wrestle. We wrestled down one hill, UP another and DOWN another until we came to a creek.

So I quickly dunked him and baptized his hairy soul.

And just like you said, he became as gentle as a lamb. We spent the rest of the day praising Jesus. Hallelujah!

The Priest and the Reverend both looked down at the Rabbi, who was lying in a hospital bed.

He was in a body cast and traction with IVs and monitors running in and out of him.

He was in really bad shape.

The Rabbi looked up and said: “Looking back on it, circumcision may not have been the best way to start.”

 

conflittiestrategie elio

 

[swfobject]4496[/swfobject]height=”250px” width=”300px”

Copyright©2013 Tutti i diritti riservati a www.pierolaporta.it È permesso l’uso personale dei contenuti di questo sito web solo a fini non commerciali. Riprodurre, pubblicare, vendere e distribuire può avvenire solo previo accordo con l’autore. Le foto di questo sito sono prese in larga misura da Internet, in quanto valutate di pubblico dominio. Se i soggetti fotografici o gli autori fossero contrari alla pubblicazione, lo segnalino a info@pierolaporta.it e si provvederà alla immediata rimozione delle immagini.

conflittiestrategie, ilcorrieredellacollera, libero.it, manuel voghera, Papa Francesco, piazzolanotizia

Informazioni su Piero Laporta

Dal 1994, osservate le ambiguità del giornalismo italiano (nel frattempo degenerate) Piero Laporta s’è immerso nella pubblicistica senza confinarsi nei temi militari, come d'altronde sarebbe stato naturale considerando il lavoro svolto a quel tempo, (Ufficio Politica Militare dello Stato Maggiore della Difesa). Ha collaborato con numerosi giornali e riviste, italiani e non (Libero, Il Tempo, Il Giornale, Limes, World Security Network, ItaliaOggi, Corriere delle Comunicazioni, Arbiter, Il Mondo e La Verità). Ha scritto “in Salita, vita di un imprenditore meridionale” ed è coautore di “Mass Media e Fango” con Vincenzo Mastronardi, ed. Leonardo 2015. (leggi qui: goo.gl/CBNYKg). Il libro "Raffiche di Bugie a Via Fani, Stato e BR Sparano su Moro" ed. Amazon 2023 https://shorturl.at/ciK07 è l'inchiesta più approfondita e documentata sinora pubblicata sui fatti del 16 Marzo 1978. Oggi, definitivamente disgustato della codardia e della faziosità disinformante di tv e carta stampata, ha deciso di collaborare solo con Stilum Curiae, il blog di Marco Tosatti. D'altronde il suo più spiccato interesse era e resta la comunicazione sul web, cioè il presente e il futuro della libertà di espressione. Ha fondato il sito https://pierolaporta.it per il blog OltreLaNotizia. Lingue conosciute: dialetto di Latiano (BR) quasi dimenticato,, scarsa conoscenza del dialetto di Putignano (BA), buona conoscenza del palermitano, ottima conoscenza del vernacolo di San Giovanni Rotondo, inglese e un po' di italiano. È cattolico; non apprezza Bergoglio e neppure quanti lo odiano, sposatissimo, ha due figli.
Questa voce è stata pubblicata in polis, S.Pietro e contrassegnata con , , , . Contrassegna il permalink.

Una risposta a Three holy men & a bear

  1. VAL DI RABBI scrive:

    Questo articolo narra la storia di tre uomini di Chiesa e un orso, animale molto conosciuto anche nella Val di Rabbi, in cui si è acceso recentemente un dibattito sull’eticità riguardo alla sua uccisione da parte di imprenditori agricoli della zona, che si sono sentiti minacciati dall’animale, che ripetutamente distrugge i raccolti della valle.

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *